امام جمعه دامغان گفت: هفته وحدت، فرصتی برای تکیه بر مشترکات دینی بین شیعه و سنی و توجه بر وحدت و همدلی بیشتر و جلوگیری از نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 22 October 2021

امام جمعه دامغان: هفته وحدت فرصت توجه به مشترکات دینی شیعه و سنی است

 

به‌ گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، به ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و افزود: هفته وحدت یعنی تکیه بر مشترکات از جمله دین اسلام، بسیاری از اعمال و احکام، قبله واحد و دارا بودن دشمن مشترک که با توجه به این موارد باید بدانیم اختلاف بین احزاب اسلامی، زمینه نفوذ دشمن را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: عموم امت اسلام به وحدت توجه دارند و بر این امر واقف هستند که دشمن به دنبال ضربه به اسلام است و شیعه و سنی برای دشمنان اسلام فرقی ندارد. 

رستمیان به ساخت تعدادی مسجد در اوایل سال قمری اشاره کرد و گفت: نقطه همه حرکت‌ها در جامعه اسلامی مسجد است و باید توجه داشته باشیم که مسجد محلی برای پاکی و رسیدن به معبود است.

وی ادامه داد: خیران مسجد ساز برای ساخت مساجد نیمه کاره و مکان هایی که کلنگ زنی شده و در انتظار جذب بودجه است، اقدام کنند تا این مکان ها که محل هدایت هستند، تقویت شود.

رستمیان به ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: نماز جمعه آیینی عبادی، سیاسی و اجتماعی است که امیدواریم شرایط کرونا عادی شود و شاهد حضور گسترده نمازگزاران در این آیین باشیم.

وی به ۴ آبان ماه ۱۳۴۳ و سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: مجلس فاسد وابسته به دربار پهلوی با تصویب این قانون به دنبال ایجاد مصونیت قضایی برای ۳۰۰ هزار آمریکایی ساکن ایران بود که حقوق کلان دریافت کنند و در همه ارکان مهم کشور دخالت داشته باشند.

وی ادامه داد:  باید با تصویب این قانون از جنایت آنها چشم پوشی می کردیم که در آن زمان امام خمینی(ره) به عنوان تنها فرد اعتراض کننده در همان سال موضع گیری کرد که همین امر منجر به تبعید وی شد. 

رستمیان خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ایران، اخراج آمریکایی ها از کشور و قطع تسلط آمریکا به منابع بود که امروز با مقاومت ملت ایران و تقدیم شهدای عزیز، همه دنیا شاهد است که آمریکا در حال اخراج از منطقه است.

امام جمعه دامغان به سفر هفته آینده رئیس جمهوری به استان سمنان اشاره کرد و گفت: از آیت الله رییسی دعوت می‌کنیم که سفر به شهر دامغان را در برنامه‌های کاری خود قرار دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار