رنکینگ جدید فیفا اعلام شد؛
با اعلام رنکینگ جدید فیفا، ایران صدرنشین آسیا باقی ماند و در رتبه بیست و دوم جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 21 October 2021

به گزارش  تابناک سمنان در حالی که پیش‌بینی وبسایتهای مختلف از صعود یکی دو پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی حکایت داشت اما در اعلام رسمی رنکینگ فیفا، تیم ملی در رتبه بیست و دوم جهانی باقی ماند.

 

نکته جالب اینکه ایران فروردین ماه در رتبه سی و یکم قرار داشت اما با کسب چهار پیروزی متوالی و صدرنشینی در مرحله پیش مقدماتی و همچنین سه پیروزی و یک تساوی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، 9 رتبه بالا آمد و حالا در آستانه ورود به جمع 20 تیم برتر جهان است.

 

در این رنکینگ تیم دراگان اسکوچیچ بالاتر از لهستان، پرو، صربستان، اوکراین و تونس قرار گرفته است. پس از این چهار تیم نام ژاپن دیده می‌شود که در رنکینگ جهانی افت کرده و همچنان در جایگاه دوم آسیا قرار دارد.

 
نکته جالب اینکه ایران برای مدتی طولانی پس از دو شکست برابر بحرین و عراق جایگاه نخست آسیا را به ژاپن واگذار کرده بود اما حالا با اختلاف امتیاز مناسب نسبت به این تیم رتبه نخست را در قاره کهن به خود اختصاص داه است. این در حالی است که در بین تیمهای آسیایی تیمهای کره جنوبی، اردن، لبنان، عمان و عربستان در رنکینگ جدید صعود داشته اند.

 

رنکینگ تیمهای آسیایی براساس رتبه بندی فیفا

 

اگر ایران بتواند در دو فیفادی پیش رو از سد تیمهای لبنان، سوریه، عراق و امارات بگذرد و به جام جهانی صعود کند، احتمالا در این رنکینگ پیشرفت می‌کند؛ هرچند که رسیدن به جایگاه پانزدهمی سال 2005 همچنان دور از دسترس به نظر می‌رسد.

 

 

استرالیا، کره جنوبی و قطر سه تیم برتر بعدی قاره آسیا محسوب می‌شوند. عربستان سعودی که پیش از کرونا در رتبه 67 جهان قرار داشت، حالا پس از کسب چهار پیروزی توانسته به جمع 50 تیم نخست رنکینگ برسد و حالا امیدوار است جایگاه قطر در رتبه پنجم آسیا را بگیرد.

 

ایران بالاتر از تیمهای معروفی چون لهستان، پرو، مصر و...

 

رنکینگ فیفا به صورت ماهانه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال بر اساس نتایج تیمها ارائه می‌شود؛ در این رنکینگ پیروزی در بازیهای رسمی و برابر تیمهایی که رنک بهتری دارند، باعث می‌شود تا امتیاز بیشتری به تیم برنده تعلق بگیرد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار