معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۸۳۰ واحد صنعتی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 20 October 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان علی رسولیان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از واحد‌های صنعتی سمنان اظهار داشت: امروز بسیاری از واحد‌هایی که مشاهده کردم که قبلاً راکد بودند و امروز توسط بخش خصوصی توانمند فعال شدند.

وی درباره برنامه‌های دولت برای احیای واحد‌های راکد گفت: از یک ماه پایش ملی برای ارزیابی واحد‌های راکد به دستور وزیر و با تأکید رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت آغاز شد و از این ارزیابی که در آن ۶۰ موضوع بررسی می‌شود به یک رویکرد رسیدیم که به واحد‌های تولیدی کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنچه از نتایج ارزیابی‌ها تا کنون به دست آمده نشان می‌دهد که ۴۲ درصد واحد‌های راکدی که فعال شدند با کمک سرمایه‌گذاری جدید بوده یا با مشارکت سرمایه‌گذاران انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از رسالت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دارد این است که بنگاه‌های راکد را به سرمایه‌گذاران توانمند و به بنگاه‌های توانمند متصل کنیم که بتوانند در زنجیره تولید بتوانند کار خودشان را انجام دهند.

رسولیان افزود: یک موضوعی هم از طریق اتاق بازرگانی را در قالب SpX «پیمانکاری فردی» انجام می‌دهیم که بتوانید بنگاه‌های کوچک را به بنگاه‌های بزرگ متصل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح‌های که در حوزه احیای واحد‌های راکد چه در زمینه تأمین مالی و مشارکت با بخش خصوصی و همچنین معرفی در حال انجام است بتوانیم امسال وضعیت مناسبی را داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تا کنون نیز تعداد ۸۳۰ واحد نیز با کمک ستاد تسهیل و بخش خصوصی و حمایت جدی استانداران به چرخه تولید بازگشته است.

 

سمنان استانی صنعتی و شناخته شده است

 

رسولیان با بیان اینکه سمنان یک استان صنعتی و شناخته شده است گفت: استان سمنان واحد‌هایی خوبی در حوزه تولید ماشین‌آلات راه‌سازی و هم ماشین‌آلات معدنی با سقف ۴۰ درصدی ساخت ایران دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه ماشین‌آلات و صنایع فلزی نیز واحد‌های خوبی در استان فعال است و همچنین واحد ساخت قطعات خودرو نیز در استان فعالیت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استان سمنان روند صنعتی شدن خوبی را طی می‌کند و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خود را موظف می‌داند در تأمین زیرساخت‌ها حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران انجام دهد.

رسولیان افزود: برنامه‌های خوبی برای استان داریم و بر اساس نیاز بخش خصوصی هم در بخش افزایش سطح شهرک و نواحی صنعتی کمک‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در موضوع مشارکت در زمینه تأمین برق با استاندار به تفاهمات خوبی رسیدیم و ما هم در تأمین برق مشارکت خواهیم کرد و در تأمین آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی از محل پساب‌ها شهری نیز مشارکت می‌کنیم و حتماً سرمایه‌گذاری خوبی را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره منطقه ویژه اقتصادی سمنان که متولی آن سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است نیز گفت: اعتبار ویژه‌ای برای آن در نظر گرفتیم و نیز امروز یک‌بخشی را به‌عنوان بخش عملیاتی آماده شد، فنس کشی انجام شده، آب و برق و گاز در حد نیاز تأمین‌شده و سر درب و مابقی زیرساخت‌های اولیه نیز تأمین می‌شود و با کد گمرکی که به‌زودی و با کمک استاندار اختصاص می‌یابد امیدوارم منطقه ویژه اقتصادی وارد مرحله بهره‌برداری شود.

رسولیان گفت: استان سمنان در حوزه همچنین در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌خصوص افرادی که صاحب فکر و اندیشه هستند و همچنین متخصصان دانشگاهی وضعیت مطلوبی دارد.

 

۳۸ مرکز کسب‌وکار در سطح کشور وجود دارد

 

وی همرسانی بنگاه‌ها را یکی از وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد و گفت: برخی مواد مصرفی در بنگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی، در کشور تولید نمی‌شود که باید تلاش شود با کمک متخصصین و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مراکز و مراکز تحقیق و توسعه تولید این مواد اولیه صورت گیرد تا در این زمینه به خودکفایی برسیم و امیدوارم شاهد رشد هر چه بیشتر صنعت در استان سمنان باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:تسنیم

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار