معاون وزیر صمت:
رسولیان با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور از وجود چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 19 October 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان علی رسولیان معاون وزیر صمت در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت" در جمع خبرنگاران افزود: پایش واحد‌های موجود و راکد با دستور رئیس جمهور و برنامه وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت و شروع شد.

او بیان کرد: پایش این واحد‌ها در ۶۰ موضوع و شاخص بررسی قرار گرفت و این هفته گزارش کامل آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هدف از این پایش، با استفاده از پتانسیل واحد‌های راکد صنعتی و احیا آن‌ها ظرفیت تولید افزایش و منجر به اشتغالزایی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابرازداشت: توجه ویژه به واحد‌های در حال ساخت از دیگر برنامه این سازمان است تا با حل مشکلات پیشرو آن‌ها بتوان اشتغال را در کشور افزایش داد.

او ابرازکرد: در ابتدای امسال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات در کشور وجود داشت که اکنون این امر، به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تاکید کرد که آمار‌ها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پیگیر تامین منابع از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای واحد‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستیم.

او به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود ۲ هزار هکتار بود اما، امسال برنامه در این خصوص ۱۰ هزار هکتار است.

رسولیان گفت: البته در مناطق تقاضا محور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با نبود و کمبود زمین دولتی مواجهیم، گفت: در این مناطق با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور پیگیری و در حال انجام است.

رسولیان به واحد‌های صنعتی تملیکی بانک‌ها اشاره و بیان کرد: این واحد‌ها شامل واحد‌های تملیکی فعال و غیر فعال است که طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد تملیکی راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: پیشنهاداتی در شورای پول و اعتبار ارائه، اما متاسفانه با موانع مواجه شد و عملیاتی نشد.

رسولیان تاکید کرد که در حال حاضر، با توجه به پایش صنایع امیدواریم با راهکار‌ها و اتخاذ تدابیر این واحد‌ها راهاندازی مجدد شود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار