هاشمی:
تابناک سمنان: سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان یکی از مباحث بسیار ضروری است که باید روند اجرای این مهم تسریع یابد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 19 October 2021

روند واکسیناسیون در حوزه آموزش و پرورش استان، تسریع یابد

 

استاندار سمنان بیان کرد: باید بحث واکسیناسیون کرونا در حوزه آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال شود و  لازم است تا کسانیکه از واکسن کرونا استفاده نکردند، در کوتاهترین زمان ممکن واکسینه شوند.

 

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار داشت: بالغ بر ۱۹ ماه است که با همه گیری ویروس کرونا، در بین ارتباط دانش آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این مهم آسیب بسیار جدی برای این ۳ رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

هاشمی بیان کرد: باید از پتانسیل بهداشت یاران و مربیان بهداشت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضا‌های آموزشی استفاده شود و در این رابطه تمام جامعه، بخصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در بحث مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور است و عمومی نمودن مساله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.


وی ادامه داد: مردم زمانی در حوزه‌های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند.

هاشمی همچنین افزود: در خصوص تامین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیرین استفاده کنیم؛ نباید دانش آموزی در استان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.


هاشمی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری، تدوین و ابلاغ شود.


وی خاطر نشان کرد: در بحث ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی در بین دانش آموزان، به منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای تدوین و اجرایی کنند.


استاندار سمنان در پایان گفت: در خصوص روز ۱۳ آبان، تاکید ریاست جمهور و اعضای ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، بر برگزاری این مراسم در محوطه باز مدارس و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حرکت است که دستورالعمل این مهم توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

 

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار