معاون استاندار سمنان:
تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون استاندار سمنان گفت: عدم دارا بودن مهارت‌های شغلی و عدم توانمندی کسانیکه از زندان آزاد می‌شوند، باعث خواهد شد به دلیل بی شغلی مجددا به چرخه جُرم و حبس بازگردند.
کد خبر: ۱۰۰۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 18 October 2021

بی شغلی ؛ عامل برگشت زندانیان آزاد شده به جرم و حبس

 

معاون استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت: خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها در حبس به سر می‌برند، باید به صورت ویژه مدنظر و تحت حمایت جامعه و حکومت قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار انجمن حمایت از خانواده زندانیان و خیرین در بحث حمایت از خانواده زندانیان، گفت: نوع نگاه جامعه باید نسبت به این خانواده‌ها با یک اقدام فرهنگی تغییر کند.

 

حبیب الله خجسته ادامه داد: به واسطه مسائل انسانی و این مهم که این افراد به واسطه شرایط خود بیشتر در معرض خطر قرار دارند، نیاز است تا به صورت ویژه تحت حمایت قرار گیرند تا خدای ناکرده افراد این خانواده‌ها نیز مرتکب جُرم نشوند.

خجسته همچنین افزود:  عدم دارا بودن مهارت‌های شغلی و عدم توانمندی کسانیکه از زندان آزاد می‌شوند، باعث خواهد شد به دلیل بی شغلی مجددا به چرخه جُرم و حبس بازگردند که نیاز است به این مهم توجه شود و این افراد را پس از آزادی به سمت اشتغال جذب کنیم.

وی یادآور شد افراد ذی نفوذ و کسانیکه قدرت کلام دارند؛ کمک حال ما بوده و با پیگیری از طریق واحد‌های صنعتی استان، نسبت به زمینه سازی برای بکارگیری زندانیان آزاد شده توانمند، اقدام کنند، چرا که این مهم مصداق بارز نیکی و تقواست.

معاون استاندار سمنان اظهار کرد: در راستای رسیدگی به امورات زندانیان و ایجاد بستری مناسبت‌تر برای این افراد، دو زندان جدید التاسیس سمنان و دامغان با امکانات حداقلی فرآهم و و بهره برداری شد و زندانیان منتقل شدند.

خجسته پور در خاتمه گفت: طی جلسات کارشناسی تخصصی، تلاش شود تا مجازات‌های جایگزین زندانیان را به سمت حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان سوق پیدا کند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان 
Email: semnantabnak@gmail.com
 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار