رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: امسال چهار مورد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان رخ داد که سه میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال خسارت به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 16 October 2021

آتش‌سوزی مراتع شاهرود امسال سه میلیارد ریال خسارت داشت

به گزارش تابناک سمنان محمدرضا کشاورزیان  افزود: چهار مورد حریق در مراتع شهرستان شاهرود طی ۶ ماهه نخست امسال به وقوع پیوست که در پی آن چهار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به پارسال از لحاظ تعداد حریق و مساحت کاهش چشمگیری داشت، ابراز داشت: نقش آموزش، ترویج و برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص حریق باعث کاهش وقوع آتش سوزی در این عرصه ها شد.

به گفته کشاورزیان، تجهیز روستاهای حاشیه جنگل به پایگاه اطفای حریق مردمی و برخورداری آنها از امکانات اولیه در شهر مجن و روستاهای ابر و چهارباغ این حوادث را کاهش داده است.

وی آمادگی۲۴ ساعته نیروهای منابع طبیعی و انجام گشت های مستمر حتی در روزهای  تعطیل در حوزه زیر نظر حفاظت منابع طبیعی این شهرستان را از دیگر عوامل موثر در کاهش حریق های منطقه برشمرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از۵۰ ساعت کلاس آموزشی با هدف ارتقای دانش و آگاهی برای بیش از ۲۰۰ نفر از دوستداران طبیعت برگزار شد و برای  ۳۰۰ نفر کارت همیار طبیعت صادر شد.

وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

ا۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار