ده‌ها دلیل برای تاج‌گذاری کریستیانو
کریستیانو رونالدو در سالی پر از رکورد و موفقیت‌های فردی، این شانس را دارد تا بار دیگر برنده توپ طلا شود. او می‌تواند بار دیگر با بزرگترین رقیبش، "لیونل مسی"، برابری کند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 15 October 2021

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مارکا، جمعه گذشته فهرست اولیه نامزدهای توپ طلا از سوی فرانس فوتبال اعلام شد. لیستی که در آن، کریم بنزما، لیونل مسی، جورجینیو، روبرت لواندوفسکی و کریستیانو رونالدو به عنوان کسانی که بیشترین شانس را برای برنده شدن دارند، دیده می شوند.

 

 

 

فوق ستاره پرتغالی سال 2008 با یونایتد و سال های 2013، 2014، 2016 و 2017 با رئال مادرید به این عنوان دست یافته و این اتفاق می تواند برای ششمین بار نیز تکرار شود اما چرا رونالدو شایسته کسب توپ طلای 2021 است؟

 

 

 

 

2021 مثل 2013

 

هت تریک چند روز پیش رونالدو برابر لوکزامبورگ در برتری 5-0 پرتغال که یک سه امتیاز مهم را نصیب کشورش در راه صعود به جام جهانی کرد، می تواند بار دیگر نقش تعیین کننده ای در رقابت توپ طلا ایفا کند.

 

 

 

 

کافی است سال 2013 را به یاد بیاورید، زمانی که شانس رونالدو برای گذر از لیونل مسی اندک ارزیابی می شد ولی یک هت تریک برابر سوئد در پلی آف جام جهانی 2014، همه چیز را عوض کرد. رونالدو نقش اول برتری 2-3 پرتغال را ایفا کرد و تیمش را یک تنه به جام جهانی برد تا فیفا و فرانس فوتبال که در آن مقطع مشترک جایزه توپ طلا را اهدا می کردند، مدت زمان رای گیری را تمدید کنند. در نهایت نیز رونالدو با 1365 امتیاز در مقابل 1205 امتیاز مسی توانست دومین توپ طلای خود را به دست بیاورد و فرانک ریبری با همه شایستگی هایش و با 1127 امتیاز سوم شد.

 

 

 

 

رونالدو حتی در 36 سالگی هم توقف ناپذیر نشان می دهد. او پس از هت تریک شماره 58 دوران فوتبالش گفت:« به خودم قول داده ام که همیشه بیشتر و بیشتر را طلب کنم. این در دی اِن اِی من و تیم ملی پرتغال است. هرگز به هیچ چیز راضی نیستیم و قناعت نمی کنیم. پا پس نمی کشیم و تا جایی که توان داریم، مبارزه می کنیم.» 

 

توپ طلا 8 آبان به برنده تعلق خواهد گرفت و رونالدو که در دوران فوتبالش 7 قهرمانی لیگ، 5 لیگ قهرمانان، یک جام ملت ها، یک لیگ ملت ها، 5 توپ طلا، 4 کفش طلا و دو دیبِست فیفا را کسب کرده، قطعا لیاقت کسب این عنوان را دارد.

 

 

CR7؛ سال رکوردها

 

 

 

 

بله، رونالدو شایسته توپ طلای 2021 است. در سالی که او بازهم رکوردهایی جدید را به نام خود ثبت کرد. سر الکس فرگوسن نیز با این نظر موافق است:« رونالدو امسال رکورد پشت رکورد را ثبت کرد و لایق توپ طلاست.»

 

فرگوسن حق دارد؛ رکورددار گلزنی تاریخ رئال مادرید با 451 گل، در لیگ قهرمانان نیز رکوردار گلزنی است و 136 بار دروازه رقبا را باز کرده است و در تیم ملی کشورش نیز با زدن 115 گل، رکورد بهترین گلزن بازی های ملی را به خود اختصاص داده است. او چندی پیش بود که رکورد علی دایی را شکست و به تنهایی رکورددار شد.

 

 

 

 

2 فوریه 2021 بود که رونالدو با دبل برابر اینتر، توانست با 762 گل و گذر از پله و جوزف بیکان، بهترین گلزن تاریخ فوتبال شود. پس از آن نیز او متوقف نشده و همچنان بر آمار گلزنی اش اضافه کرده است. رونالدو با 795 گل در 1057 بازی، دیگر چیزی تا رسیدن به رکورد 800 گل فاصله ندارد. اولین در تاریخ فوتبال.

 

کار رونالدو اینجا هم تمام نمی شود. او در فیفا دِی اخیر توانست از رکورد بازی های ملی سرخیو راموس عبور کرده و با 182 بازی، در میان بازیکنان اروپایی، رکورددار بازی های ملی شود.

 

رونالدو در یورو 2020 نیز تاریخسازی کرد و ضمن کسب عنوان آقای گلی با زدن 5 گل برای پرتغال، تعداد گل هایش در رقابت های یورو را به 14 رساند و از این حیث نیز با گذر از میشل پلاتینی رکورددار شد. او با 6 پاس گل و کسب 12 برد نیز در این تورنمنت رکورددار است. کریستیانو همچنین با 5 حضور در این رقابت ها نیز توانست رکوردی جدید را ثبت کند.

 

 

 

 

رونالدو تابستان تورین را به مقصد منچستر ترک کرد تا پس از 12 سال بار دیگر پیراهن یونایتد را به تن کند. فصل قبل او جام حذفی و سوپرکاپ ایتالیا را با یووه کسب کرد و با 29 گل، آقای گل سری آ نیز شد. او اولین بازیکنی است که در سری آ، لالیگا و لیگ برتر توانسته آقای گل شود.

 

 

 

 

رونالدو حالا توپ طلای ششم خود را می خواهد. شما چطور؛ توپ طلا را به او می دهید؟

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار