مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمد گمرک استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور با احتساب ضمانت‌نامه‌ها ثبت شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 15 October 2021

گمرک استان سمنان امسال ۱۵۸ میلیارد ریال درآمدزایی داشت

به گزارش تابناک سمنان علی سعدالدین  ابراز داشت: از مجموع ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴  میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ میزان ۷۴ میلیارد و ۱۱۶  میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.
وی ادامه داد: درآمدزایی گمرک استان سمنان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: ۲۴ بسته پستی به وزن ۱۵۲ کیلوگرم از ابتدای فروردین امسال تا پایان شهریور از مبدا گمرک استان سمنان به کشورهای مختلف صادر شد.
سعدالدین تصریح کرد: ارزش بسته‌های پستی صادر شده از گمرک استان سمنان در نیمه نخست امسال هشت میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بود.
وی یادآور شد: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرک استان سمنان صادر و پنج هزار و ۳۴۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار کالا در همین مدت از گمرک استان ترخیص شد.
وی خاطرنشان کرد: کالاهای مختلفی مانند هیدروکربن سبک ، روغن موتور، سود سوزآور، شمش سرب، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک از گمرک استان صادر و کالاهایی مانند پنبه حلاجی شده ، اجزا و قطعات ترانسفورها ، الیاف اکرلیک ، پنبه حلاجی شده و بلبرینگ به گمرک استان وارد شد.
 مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات محرک اقتصادی هر کشوری است و مدیریت تولید راهبردی مهم در کمک به رونق صادرات است و از سوی دیگر بدون صادرات پررونق برنامه‌های کلان تولید به نتیجه مطلوب نمی‌‍ رسد و تحقق این ارتباط دوسویه نیازمند هماهنگی همه سازمانهای متولی حوزه اقتصاد است.
بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار