شما به چه کسی رای می دهید؟
در غیر قابل پیش‌بینی‌ترین رقابت توپ طلای 15 سال اخیر، 5 ستاره فوتبال شانس بالاتری نسبت به رقبای خود دارند و 8 آذر یکی برنده مهمترین جایزه سال خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 13 October 2021

به گزارش تابناک سمنانجمعه گذشته فرانس فوتبال اسامی 30 بازیکن را به عنوان نامزدهای توپ طلا اعلام کرد. 29 نوامبر(8 آذر) قرار است برنده نهایی اعلام شود و باید دید روزنامه نگاران منتخب فرانس فوتبال، در نهایت به کدام بازیکن بیشترین رای را خواهند داد. به گواه بسیاری، در 15 سال اخیر انتخاب برنده نهایی به این دشواری نبوده و همچنان نمی توان به هیچ فوتبالیستی به عنوان شانس اول درصد بالایی را اختصاص داد؛ هرچند لیونل مسی اندکی از رقبای خود دارای شانس بالاتری است.

 

از سال 2008 تاکنون همواره این جایزه به لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو رسیده، به غیر از سال 2018 که لوکا مودریچ توانست برنده این عنوان ارزشمند شود. سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا فرانس فوتبال تصمیم گرفت توپ طلا را به هیچ بازیکنی اهدا نکند در حالی که روبرت لواندوفسکی با فاصله، شانس اول تلقی می شد. او توانست برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شود.

 

 

 

 

نشریه معتبر اکیپ امروز 5 شانس اول توپ طلا را معرفی کرد و این تیتر یک امروز این نشریه نیز محسوب می شود.

کریستیانو رونالدو در مرکز تصویر دیده می شود و تصاویر لیونل مسی، کریم بنزما، روبرت لواندوفسکی و جورجینیو نیز روی جلد کار شده است.

 

 

 

 

کریم بنزما

ستاره رئال مادرید امسال یکی از شانس های اصلی توپ طلاست. عملکرد ستاره فرانسوی در یک سال گذشته چه با پیراهن رئال و چه تیم ملی فرانسه، مثال زدنی بوده و اخیرا پس از گل فوق العاده ای که در فینال لیگ ملت ها به اسپانیا زد، باشگاه رئال مادرید نیز صراحتا توپ طلا را برای او درخواست کرد.

بنزما با 33 سال سن، می تواند یک بار دیگر فرانسه را صاحب توپ طلا کند، اتفاقی که پس از سال 1998 که این جایزه به زین الدین زیدان رسید، دیگر تکرار نشده است. این برای دهمین بار است که بنزما در میان 30 نامزد اول توپ طلا قرار می گیرد و بهترین عنوانش به سال 2014  برمی گردد که شانزدهم شد.

فصل جاری کریم بیشترین گل را به ثمر رسانده است و از این حیث بالاتر از رقبای خود قرار دارد( 10 گل در همه رقابت ها و شش پاس گل). به اینها دو گل ملی برابر بلژیک و اسپانیا را نیز باید اضافه کرد. کریم بین 2015 و 2021 از تیم ملی به دور بود و قهرمانی لیگ ملت ها اولین عنوان او با خروس ها محسوب می شود. او در یورو 2016 و جام جهانی 2018 غایب بزرگ فرانسه بود.

 

 

 

 

لیونل مسی

لیونل مسی برنده شش توپ طلا، امسال هم جزو مدعیان اصلی است. او تابستان توانست برای اولین بار با تیم ملی آرژانتین قهرمانی را کسب کند و فاتح کوپا آمه ریکا شود. مسی سال ها به دنبال کسب افتخار با تیم ملی کشورش بود و بالاخره طلسم شکنی کرد. فصل قبل او با بارسا درخشان نبود و تنها قهرمانی کوپا دل ری را به دست آورد ولی کسب آقای گلی لالیگا و قهرمانی با آرژانتین، شانس او را بار دیگر بالا برده است.

مسی 2 ماه پیش در انتقالی جنجالی از بارسا راهی پی اس جی شد و فصل جاری توانسته یک گل به ثمر برساند.

 

 

 

 

روبرت لواندوفسکی

لواندوفسکی بدون شک شانس اول توپ طلا در سال 2020 بود و منتفی شدن اهدای این جایزه از سوی فرانس فوتبال، به وی شوک بزرگی وارد کرد. ستاره لهستانی فصل 20-2019 با بایرن برنده همه جام ها شد و آقای گلی لیگ قهرمانان را نیز کسب کرده بود. او فصل گذشته با بایرن بار دیگر قهرمانی بوندسلیگا را کسب کرد و در 29 بازی لیگ توانست 41 گل بزند و برای اولین بار برنده کفش طلا شود. او رکورد گلزنی گرد مولر در یک فصل بوندسلیگا را نیز شکست.

لواندوفسکی امسال هم جزو مدعیان است ولی دیگر شانس سال گذشته را ندارد.

 

 

 

 

جورجینیو

هافبک چلسی و تیم ملی ایتالیا امسال یکی از شانس های توپ طلا محسوب می شود.

جورجینیو امسال توانست با چلسی قهرمان چمپیونزلیگ شود و کمی بعد با پیراهن تیم ملی ایتالیا نیز قهرمان یورو 2020 شد. هافبک سابق ناپولی یکی از تاثیرگذارترین ها در فصل گذشته بود و نقش مهمی در قهرمانی چلسی و تیم ملی ایتالیا ایفا کرد. به این دو افتخار باید فتح سوپرکاپ اروپا را نیز اضافه کرد. چلسی در این بازی توانست بر ویارئال پیروز شود.

جورجینیو در مورد شانسش برای توپ طلا گفت:« با رویا زندگی می کنم ولی صادقانه بگویم که اگر قرار به انتخاب برنده با فاکتور استعداد و کیفیت باشد، من شانسی مقابل مسی، نیمار و رونالدو ندارم. چطور می توانم خودم را با آنها مقایسه کنم؟ اگر تعداد افتخارات در یک سال گذشته مطرح باشد اما شانس خوبی خواهم داشت.»

 

 

 

 

کریستیانو رونالدو

فوق ستاره پرتغالی و برنده 5 توپ طلا، از سال 2018 و پس از جدایی از رئال دیگر نتوانسته به این عنوان برسد. او سه سال در یوونتوس بازی کرد و با این تیم فاتح دو اسکودتو شد ولی با وجود قرار داشتن در میان نامزدهای نهایی، این عنوان را به لوکا مودریچ و لیونل مسی باخت. رونالدو فصل گذشته با یوونتوس تنها یک جام حذفی را کسب کرد ولی توانست با 29 گل در 33 بازی، برای دومین بار متوالی آقای گل سری آ شود.

رونالدو با 5 گل بهترین گلزن یورو 2020 بود و اخیرا توانست از رکورد گلزنی علی دایی نیز عبور کرده و بهترین گلزن بازی های ملی شود. تابستان امسال رونالدو به منچستریونایتد بازگشت و تا به اینجا برای شیاطین سرخ 5 گل به ثمر رسانده است.

 

اکیپ همچنین نوشته است که نام هایی چون کیلیان امباپه، انگولو کانته، ارلینگ هالند و کوین دی بروین را نیز به عنوان شانس های توپ طلا نباید فراموش کرد.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار