دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان گفت: بخش کم‌برخوردار بیارجمند شهرستان شاهرود نخستین منطقه هدف این بنیاد برای محرومیت‌زدایی در استان انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 12 October 2021
 
 
به گزارش تابناک سمنان مصطفی واحدی دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان، دلیل انتخاب بیارجمند شاهرود را به عنوان منطقه هدف میزان محرومیت این منطقه به نسبت دیگر مناطق استان سمنان دانست و گفت: بیارجمند به عنوان یکی از گسترده‌ترین بخش‌های ایران، تعداد روستا‌های هدف بیشتری برای انجام کار دارد و منطقه متمرکزی برای خدمت به شمار می‌رود.

او افزود: بنیاد علوی با استفاده از الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی خدمات خود را در چهار محور عمران، زیرساخت اشتغال، سلامت و فرهنگ در منطقه هدف خلاصه می‌کند.

دبیر بنیاد علوی در استان سمنان، تشکیل دفتر این نهاد در بیارجمند را نخستین گام در منطقه برشمرد و ابراز کرد: در گام بعد تعیین سفیران بنیاد در منطقه و امین روستا‌های هدف و سپس آموزش به این افراد در دستور کار قرار می‌گیرد.

واحدی با بیان اینکه کانون پیشرفت روستا‌ها با استفاده از توانمندی‌های هر روستا تشکیل می‌شود، اضافه کرد: قرار است با کمک اهالی بیارجمند سند‌های پیشرفت روستا‌های این بخش تدوین شود.

او ادامه داد: تشکیل نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در بیارجمند حاصل چهار ماه فعالیت و حضور میدانی و گفتگو با بیش از ۲۰ جوان بومی متخصص و برگزاری نشست‌هایی با موثران منطقه است که خود بستری برای تربیت نیرو‌های مومن انقلابی در رسته‌های تخصصی و فرهنگی فراهم می‌کند.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در استان سمنان تأکید کرد: این نهاد فراتر از اینکه ارزش افزوده‌ای را بر منطقه بیفزاید، به دنبال رشد و تعالی نیرو‌های بومی است که این موضوع موثرتر و با ارزش‌تر است.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار