سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۵۸ طرح خدماتی و عمرانی روستایی با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 11 October 2021

۴۲میلیارد تومان پروژه روستایی و عشایری در استان سمنان افتتاح شد

به گزارش تابناک سمنان علیرضا شریفی نژاد ظهر دوشنبه در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ۵۸ طرح و پروژه خدمات و عمرانی روستایی در استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، افتتاح و به بهره برداری رسید، تاکید کرد :۴۲ میلیارد تومان صرف این پروژه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها و اقدامات صورت گرفته، خدمات آموزشی، درمانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی، رفاهی، آب و طرح هادی روستاها ارتقا یافته است، افزود: ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تولید با قدرت رقابتی، امروز بیش از هر زمانی مورد توجه است و ضرورت دارد و در این مسیر روستاها نقش تأثیرگذاری خواهند داشت.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که در ۵۴۹ آبادی استقرار دارند، تاکید کرد :۹۵ درصد روستاهای مشمول ما دارای دهیاری هستند و از خدمات این مجموعه بهره مند می‌شوند.

برخورداری ۳۲۱ روستای استان سمنان از آب شرب مطلوب

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان در ۵۴۹ آبادی و روستا استقرار دارند، گفت: ۳۰۴ روستای استان دارای شورای اسلامی و ۲۹۷ روستا دارای دهیاری هستند همچنین ۳۲۱ روستای استان از آب شُرب روستایی مطلوب برخوردارند.

مهدی صمیمیان با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستاها پرداخت شده است، ابراز کرد: ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات در بحث بوم گردی، خرید ماشین آلات و سایر موارد به دهیاری‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه همه واحدهای مسکونی روستاهای استان تحت پوشش بیمه حوادث غیر مترقبه قرار دارند، افزود: در راستای آگاهی بیشتر پیرامون مسائل اعتباری و مالی و… برای ۹۴۴ عضو جدید شورای اسلامی روستاهای استان، کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار