کد خبر: ۱۰۰۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 10 October 2021
همه گوشی های فیلم های جیمز باند؛ به بهانه انتشار No Time To Die

 

به گزارش تابناک سمنان جیمز باند بعد از گذشتن از یک جنگل تاریک از میان شکاف‌های یک فنس عبور می‌کند. روبه‌روی او یک کارخانه خاکستری قرار گرفته است که به سختی می‌توان بلندترین نقطه‌اش را دید.

باند گوشی اکسپریا ۱ مارک ۴ که هنوز معرفی نشده است را از جیب خارج می‌کند و آن را مقابل کارخانه می‌گیرد. بعد از انتخاب اپلیکیشن دوربین،‌ انگشتانش را روی صفحه قرار می‌دهد تا روی کارخانه زوم کند. دکمه شاتر را فشار می‌دهد، یک فلش و در نهایت تصویر آماده می‌شود.

اکنون صورت باند در مقابل نور صفحه به تصویر کشیده می‌شود که در روشنایی شب می‌درخشد. گالری را باز می‌کند تا تصویر را انتخاب کند. روی گزینه ارسال ضربه می‌زند و در واتساپ، با انتخاب Q از مخاطبینش، تصویر را با یک پیام برای او ارسال می‌کند.

چند بار چنین چیزی را درون فیلم‌های جیمز باند مشاهده کرده‌اید؟ هرگز! تا به حال در هیچ یک از فیلم‌های جیمز باند به این شکل از گوشی‌ها استفاده نشده است. در حقیقت به راحتی می‌توانیم ادعا کنیم که شما در زندگی روزمره و استفاده عادی خود، پردازش‌های سنگین‌تری انجام می‌دهید و تصاویر دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تری را نسبت به فیلم‌های جیمز باند و فناوری‌های مورد استفاده در آن‌ها ثبت می‌کنید.

اما به هر حال سری فیلم‌های این مامور ۰۰۷ با هر بازیگری که روی صحنه رفته، به استفاده و نمایش فناوری‌های پیچیده پرداخته است. اصلاً عجیب نیست که گوشی‌ها هم از مدت‌ها پیش سهمی را از این فناوری‌ها به خود اختصاص داده‌اند. نه تنها این گوشی‌ها چنین سهمی را بسیار راحت به دست آورده‌اند، بلکه از مدت‌ها پیش ما شاهد تلقی شدن آن‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین وجوه جیمز باند برای به تصویر کشیدن در سینما هستیم.

سونی به عنوان ناشر اصلی اکثر فیلم‌های جیمز باند دنیل کریگ، بسیاری از دستگاه‌های خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته است. با این حال گوشی‌های دیگری هم در این مجموعه محبوب حضور داشته‌اند. برای مثال در فیلم آخر این مجموعه تا زمان نگارش این مقاله یعنی No Time To Die، شرکت HMD Globals (سازنده گوشی‌های نوکیا) به تبلیغ گوشی‌های خود خواهد پرداخت.

No Time To Die

 

جیمز باند در این مجموعه معمولاً کارهای بسیار عادی و رایجی را انجام می‌دهد که برای عمل به آن‌ها، مهارت‌های یک ابرجاسوس احساس نمی‌شود. به این ترتیب ما اغلب شاهد استفاده روزمره و نهایتاً برخی ترفندهای مخفی در گوشی‌های مامور ۰۰۷ هستیم. بنابراین اگر فیلم‌های این مجموعه را به صورت کامل تماشا نکرده‌اید، قصد نداشته باشید که جیمز باند را مشغول تجربه بازی‌های Snake، Angry Birds و یا Call of Duty: Mobile ببینید.

پس از این مقدمه‌ای که برای ابهام‌زدایی نیاز بود، اکنون وقت این است که به سراغ اصل ماجرا برویم. ما در این مقاله به مناسبت عرضه فیلم No Time To Die که اتفاقاً آخرین حضور دنیل کریگ به عنوان جیمز باند است، به تمام گوشی‌های استفاده شده در فیلم‌های این مجموعه، از جمله گوشی‌های نوستالژی قدیمی تا گوشی‌های جدیدتر سونی نگاهی خواهیم داشت.

 

فیلم Tomorrow Never Dies؛ گوشی سونی اریکسون JB988

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

اولین گوشی قابل تشخیص مورد استفاده در جیمز باند در حقیقت وجود خارجی ندارد. سونی اریکسون JB988 به طور اختصاصی توسط سونی برای استفاده در Tomorrow Never Dies طراحی و تولید شد. این دستگاه حتی یک محصول فرعی برای یک سری از محصولات اصلی سونی اریکسون هم به شمار نمی‌رود.

در واقع حرف J به سری گوشی‌های مناسب کودکان این شرکت اشاره دارد که شماره مدل آن از ۳۰۰ هم فراتر نرفت. به هر حال مشخص است که منظور سونی از JB در شماره مدل این دستگاه،‌ اشاره به نام جیمز باند بوده است.

البته اصلاً عجیب نیست که این گوشی به بازار عرضه نشده است. این دستگاه در فیلم یک شوکر ۲۰۰۰۰ ولتی است و همچنین می‌توان از آن به عنوان ریموت کنترل ماشین جیمز باند استفاده کرد. این قابلیت‌ها به سادگی می‌توانند در دنیای واقعی یک آشوب واقعی را آغاز کنند.

فیلم Die Another Day؛ گوشی سونی اریکسون T68i و P800

 

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

در این فیلم شخصیت هال بری یعنی «جینکس» از یک گوشی سونی اریکسون T68i به عنوان یک بمب استفاده می‌کند که در دنیای واقعی اصلاً تبلیغ جالب و جذابی نیست.

البته گوشی بالا که در تصویر قابل مشاهد است، توسط جیمز باند مورد استفاده قرار نگرفت. این گوشی در دست شخصیت بازیگر معروف، ری کیان یعنی «زائو» قرار دارد.

زائو ضدقهرمان اصلی فیلم Die Another Day است که در این صحنه در داخل گوشی مذکور اطلاعات شخصی جیمز باند را همراه با یک عکس پرتره از او یعنی پیرس برازنان، مشاهده می‌کند. مسلماً وضح تصویر او اکنون خنده‌دار به نظر می‌رسد اما در سال ۲۰۰۲، یک مورد خفن برای استفاده در حوزه فناوری به شمار می‌رفت.

 

فیلم Casino Royale؛ گوشی‌های سونی اریکسون K800i و M600i

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

در این فیلم از دو گوشی شرکت سونی اریکسون استفاده شده است. یکی از آن‌ها توسط دنیل کریگ استفاده می‌شود که هواداران سونی به خوبی می‌توانند آن را تشخیص دهند: K800i. گوشی دوم M600i توسط شخصیت اوا گرین یعنی وسپر لیند مورد استفاده قرار می‌گیرد که اهمیت بیشتری هم دارد.

گوشی K800i اگرچه توسط جیمز باند مورد استفاده قرار می‌گیرد اما نقش چندانی درون فیلم ندارد. در آن زمان سونی از این گوشی به عنوان یک محصول اصلی در بازار گوشی‌های مجهز به دوربین‌های قدرتمند نام می‌برد.

همان‌طور که اشاره کردیم، گوشی M600i در این فیلم نقش بسیار مهم‌تری را ایفا می‌کند. جیمز باند در بخش‌های انتهایی فیلم اطلاعات مهمی را درون این گوشی مطالعه می‌کند.

در مجموع هیچ یک از این گوشی‌ها در این فیلم به طرزی استفاده نمی‌شوند که عملکردهای یک ابرجاسوس به مخاطب القا شود. شاید بتوان گفت این فیلم و قسمتی که گوشی‌ها در آن قرار گرفته بوند، مجموعه سینمایی جیمز باند را برای همیشه متحول کرد.

تا پیش از این فیلم معمولاً کاربران شاهد بخشی بودند که عدم توجه کافی به آن هم منطقی بود و به سادگی می‌توانستند از تماشای آن قسمت چشم‌پوشی کنند؛ این قسمت‌ها تاثیر به‌سزایی در داستان نداشتند و کاربران تمرکز کمتری را روی آن‌ها معطوف می‌کردند.

اما در این فیلم مخاطبان دریافتند که از این پس اساساً با صحنه‌هایی مواجه هستند که فقط و فقط به منظور بازاریابی دستگاه‌های خاصی تولید و درون فیلم جاسازی می‌شوند که عملاً هیچ هدف داستانی و تاثیرگذاری پشت آن‌ها نیست.

 

فیلم Quantom of Solace؛ گوشی سونی اریکسون C902 سایبرشات

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

 

جیمز باند در این فیلم از این محصول استفاده زیادی می‌کند. یکی از اصلی‌ترین کارکردهای گوشی که مشخصاً بار تبلیغات زیادی هم دارد، استفاده از دوربین ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر است. برقراری چند تماس از جمله دیگر نمونه‌هایی است که سونی برای به تصویر کشیدن گوشی جدید خود در این فیلم از آن‌ها بهره برد.

ویرایش مخصوص ۰۰۷ این گوشی هم به صورت پیش‌فرض از یک بازی جیمز باند بهره می‌برد. اگر همین ویرایش در اختیار جیمز باند قرار گرفته باشد، او احتمالاً می‌توانسته است بازی خود را تجربه کند! به این ترتیب آیا او متوجه شده که یک شخصیت خیالی در صنعت سرگرمی است؟!

 

فیلم Skyfall؛ گوشی سونی اکسپریا T

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

مامور ۰۰۷ سرانجام در فیلم Skyfall به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شد و در این فیلم می‌توانیم به سهولت گوشی سونی اکسپریا T، یک دستگاه اندرویدی را در دستان او مشاهده کنیم.

سونی تبلیغات عظیمی را حول این گوشی انجام داد که به صورت عمده، «گوشی باند» نامیده و بازاریابی می‌شد.

البته برخلاف کمپین بازاریابی بزرگ و قابل توجه برای این گوشی، درون فیلم اشاره چندانی به ویژگی‌های اصلی آن نشده است. جیمز باند در طول مدت فیلم صرفاً چند پیام را از طریق این گوشی دریافت می‌کند.

در نتیجه سونی در فیلم Skyfall برای نمایش کیفیت تصویربرداری ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهد. حتی به نمایشگر 720p دستگاه هم بی‌توجهی می‌شود تا ما اساساً با یک تلاش شکست خورده مواجه باشیم.

 

فیلم Spectre؛ گوشی سونی اکسپریا Z5 و سامسونگ GT-S5611

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

اگر احساس می‌کنید حضور گوشی اکسپریا T در فیلم Skyfall هیچ هدف و سودی نداشته است، توجه شما را به این مورد جذب می‌کنیم. اکسپریا Z5 در این فیلم تنها یک بار برای چند ثانیه، برای نمایش ویژگی برقراری تماس به کار گرفته شد! دقیقاً در این فیلم چه استفاده‌ای برای این گوشی در نظر گرفته شده است تا شبیه به یک ابزار ابرجاسوسی به نظر برسد؟

همچنین در این فیلم برای اولین بار یک گوشی از شرکتی به غیر از سونی به نمایش در آمد: سامسونگ GT-S5611. جیمز باند درون فیلم از این گوشی برای ارتباط برقرار کردن با Moneypenny استفاده کرد و به این ترتیب این گوشی تقریباً حتی نقش بیشتری از گوشی اکسپریا Z5 دارد.

البته لوگوی سامسونگ هرگز در فیلم Spectre به نمایش در نیامد. این موضوع چندان هم عجیب نیست. سونی اجازه نداد که در هیچ یک از قسمت‌های حضور گوشی سامسونگ، کاربران به صورت مستقیم متوجه حضور محصول این شرکت کره‌ای شوند.

 

فیلم No Time To Die؛ گوشی‌های نوکیا؟

 

گوشی های فیلم های جیمز باند

در این قسمت خبری از گوشی‌های سونی نیست و برای اولین بار از محصولات نوکیا برای تبلیغات استفاده خواهد شد. با توجه به سابقه کارهای کریگ در ۴ فیلم قبلی، از مدت‌ها پیش این احتمال مطرح بود که این شخصیت از موارد کاملاً عادی مانند اتصال به اینترنت یا حتی اتصال به شارژر برای نمایش این گوشی بهره بگیرد.

پیش‌تر قرار بود که این فیلم در تاریخ دیگری عرضه شود. در آن زمان نوکیا ۸.۳ 5G جدیدترین گوشی شرکت نوکیا به شمار می‌رفت اما اکنون نوکیا XR20 جدیدترین و البته یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های این شرکت است.

به هر حال شرایط به همان روال سابق است و جیمز باند از گوشی نوکیا ۸.۳ 5G درون فیلم استفاده می‌کند. همچنین نوکیا ۳۳۱۰ یک حضور افتخاری در این فیلم دارد که مسلماً برای بسیاری از کاربران خاطره‌انگیز است.

به نظر شما تاکنون چه محصولی از دنیای واقعی یا حداقل از یک برند واقعی بهترین حضور را در دنیای یک فیلم یا سریال تجربه کرده است؟ آیا تبلیغات این چنینی در فیلم‌ها و سریال‌ها سودمند هستند؟

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار