کد خبر: ۱۰۰۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 10 October 2021
سریال Squid Game

سریال Squid Game، سریالی کره‌ای محصول کمپانی نتفلیکس است که در آن، بازی‌های بچگانه، مرگبار می‌شوند.

 

به گزارش تابناک سمنان سریال بازی مرکب (Squid Game) در تاریخ 17 سپتامبر سال 2021 میلادی بر روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. اولین فصل از این سریال کره‌ای تنها 9 قسمت دارد. سریال بازی مرکب در مورد دنیایی است که در آن، بازی‌های بچگانه بسیار مرگبار می‌شوند. این سریال به هنگام پخش خود، به سریال برتر جاری سرویس نتفلیکس تبدیل شده است.

این سریال، اولین سریال کره‌ای است که پس از چهار روز از پخش خود، به سریال برتر نتفلیکس تبدیل می‌شود. سریال بازی مرکب یا بازی اسکویید، اعتیادآور، خونین و خشونت‌آمیز است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این سریال جدید سرویس آنلاین نتفلیکس بیشتر بدانید.

 

سریال بازی مرکب در مورد چیست؟

سریال Squid Game

سریال بازی مرکب بر روی گروهی از افراد بسیار بدهکار و بی‌پول در کشور کره جنوبی تمرکز دارد. در ابتدا آنها بدون آگاهی وارد یک مسابقه مرگبار از بازی‌های کودکانه می‌شوند اما در ادامه، بسیاری از آنها به صورت داوطلبانه باز می‌گردند تا جایزه این مسابقه را ببرند و زندگی خود را دگرگون نمایند.

جایزه این مسابقه برای نفر برنده، 45 میلیارد کره جنوبی معادل با 38 میلیون دلار آمریکا است. اما شانس زنده ماندن در این مسابقه بسیار اندک است. این سریال همانند فیلم بازی‌های عطش (The Hunger Games) است که در آن، بازی‌های کودکانه کره جنوبی انجام می‌شوند.

به هنگام دیدن سریال بازی مرکب، ممکن است آشنایی با فیلم‌های بازی‌های عطش در ذهن شما خطور کند. علاوه بر این، شباهت‌هایی میان این سریال و فیلم هاستل (Hostel) و دیگر فیلم‌های ترسناک وجود دارد. اما این نکته را باید تاکید کرد که سریال بازی مرکب، یک سریال کپی و تقلیدی نیست. این سریال، یک اثر ترسناک و درام است که به خوبی ساخته شده است. داستان‌های پس زمینه بسیار غنی و خوبی برای شرکت‌کنندگان مسابقه و همچنین عوامل اجراکننده مسابقه توسعه داده شده است.

 

بازی مرکب به چه معنا است؟

 

در اولین قسمت از فصل اول سریال بازی مرکب، شخصیت اصلی سریال یعنی سونگ گی هون با بازی لی جونگ جه (Lee Jung-jae) در مورد بازی مرکب توضیح می‌دهد. او می‌گوید که بازی مرکب، یک بازی کودکانه بوده است که کودکان در محله آنها در یک محوطه شبیه به ماهی مرکب بازی می‌کردند.

 

چرا باید سریال بازی مرکب را دید؟

سریال Squid Game

 

بدون شک، سریال بازی مرکب دارای درون مایه تاریکی است و بسیار خونین و خشونت‌آمیز است. تبدیل شدن بازی‌های بچگانه به مسابقاتی مرگبار و خون‌آلود بسیار نگران‌کننده و تکان‌دهنده است و برای همه افراد مناسب نیست. اما کاراکترها به خوبی توسعه داده شدند و سریال سرعت مناسبی دارد و هیچ گاه اتلاف وقت نمی‌کند.

کاراکتر اصلی سریال بازی مرکب، سونگ گی هون، یک پدر مستاصل است که به راحتی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد اما او، فردی کامل نیست و اشتباهات خود را دارد. کاراکترهای دیگری نیز وجود دارند که دارای داستان‌های پس زمینه مناسبی هستند و بیننده‌ها می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

کاراکترها به سرعت و به زیرکی معرفی می‌شوند و به سرعت نیز بازی‌ها شروع می‌شود. با دیدن یک قسمت از سریال بازی مرکب، مطمئنا خواهان دیدن قسمت‌های بعدی خواهید بود.

 

چطور می‌توان سریال بازی مرکب را دید؟

 

سریال بازی مرکب، یک سریال نه قسمتی محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است. این سریال درام و اصیل، در کره جنوبی ساخته شده است اما نسخه دوبله انگلیسی آن نیز موجود است. فصل اول این سریال که شامل نه قسمت است به طور کامل در تاریخ ۱۷ سپتامبر عرضه شده است.

 

آیا فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته خواهد شد؟

 

سریال Squid Game

بر طبق گفته‌های کارگردان و نویسنده سریال یعنی هوانگ دونگ هیو، او هنوز قصدی برای ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب ندارد. او در مصاحبه تازه خود با ورایتی گفته است:

من برنامه‌های خوبی برای فصل دوم سریال بازی مرکب ندارم. حتی فکر کردن به آن نیز خسته کننده است. اما اگر بخواهم آن را بسازم، مطمئنا تنها این کار را نخواهم کرد. من برای توسعه داستان از یک اتاق نویسندگان استفاده خواهم کرد و از چندین کارگردان با تجربه بهره خواهم گرفت.

 

فیلم و سریال‌های مشابه با سریال بازی مرکب

 

از لحاظ سبک و سیاق مسابقات، سریال بازی مرکب، شباهت‌هایی با فیلم‌های بازی‌های عطش دارد. این سریال همچنین یادآور فیلمی ژاپنی به نام نبرد رویال (Battle Royale) محصول سال 2000 میلادی است که در آن، دانش‌آموزان دبیرستانی باید با استفاده از سلاح‌های متفاوت و تصادفی با یکدیگر تا سر حد مرگ مبارزه کنند.

از برخی لحاظ نیز شباهت‌هایی به فیلم برف‌شکن (Snowpiercer) محصول سال 2014 میلادی دارد که در آن، مردم در دنیای آخرالزمانی و یخ‌زده، برای بقا و زنده ماندن در یک قطار همیشه در حال حرکت مبارزه می‌کنند.

سریال بازی مرکب، از برخی جهات نیز تشابهی با سریال ژاپنی آلیس در سرزمین مرزی (Alice in Borderland) دارد. در سریال آلیس در سرزمین مرزی که محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است، دانش‌آموزان به یک دنیای موازی فرستاده می‌شوند تا برای بقا و زنده ماندن، بازی‌هایی انجام بدهند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: سینما فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار