سومین جراحی دایی در ناحیه طحال
27 سال پس از یکی از مهم ترین مصدومیت های تاریخ فوتبال ایران علی هنوز از عوارض آن رنج می برد.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 10 October 2021

به گزارش تابناک سمنان مصدومیت شدید علی دایی در دیدار ایران و بحرین در بازی های آسیایی در هیروشیمای ژاپن در سال 1994 یکی از مهم ترین مصدومیت های تاریخ ملی فوتبال ایران محسوب می شود. در آن مسابقه ایران که با سرمربیگری استانکو پوکله پوویچ سرمربی کروات در این رقابت ها حاضر شده و این سرمربی تیمی جدید را برای حضور در بازی ها ساخته بود، با امید زیاد به درخشش علی دایی فوق ستاره جوان آن روزهای فوتبال ما وارد رقابت ها شد اما در همان بازی اول بهترین بازیکن خود را از دست داد.


در آن مسابقه علی دایی که به سبک همیشگی خود، بی باک و جسور مسابقه می داد برای به ثمر رساندن یک توپ در نیمه اول در حالت تک به تک با گلر بحرین به آسمان برخاست که حرکت کاراته ای دروازه بان حریف آسیب شدیدی به دایی وارد کرد. حرکت ترسناکی که البته در آن بازی منجر به اخراج دروازه بان نشد اما در فوتبال امروز می تواند محرومیتی طولانی برای هر بازیکن فوتبال داشته باشد.


نادر داوودی عکاس ایرانی که تنها تصویر این مصدومیت را ثبت و منتشر کرده، پس از بازگشت از هیروشیما این تصویر را در ماهنامه تماشاگران منتشر کرد تا هواداران فوتبال بیشتر عمق حادثه به وجود آمده لمس کنند. زمانی که دایی با شدت و سرعت در حال تعقیب توپ است اما گلر توپ که شانسی برای دفع توپ ندارد، درست مثل ورزشکاران رزمی با کف پا و استوک ضربه شدیدی به تن دایی وارد می کند.

 

 
 


از این موضوع سال ها گذشته و احتمالا جزییات مصدومیت علی دایی را همه می دانند. اینکه او پس از آسیب دیدگی به کنار زمین آمد اما دوباره به داخل میدان برگشت و تا دقیقه 90 در زمین بود که این حضور ادامه دار در میدان حتی می توانست به قیمت جانش تمام بشود. 


او پس از پایان بازی به بیمارستانی در ژاپن برده شد و بلافاصله مورد عمل جراحی از ناحیه طحال قرار گرفت. این وضعیتی بود که باعث تعجب شدید پزشکان ژاپنی نیز شده بود. 


حالا علی دایی با گذشت 27 سال از آن زمان هنوز اثار این مصدومیت را تحمل می کند. او که بارها و بارها در رقابت های ملی با سر و روی شکسته بازی کرده، چندی پیش در بیمارستان نیکان تهران بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. عملی که کسی از علت آن مطلع نبود تا اینکه خود او در این زمینه شفاف سازی کرد و با انتشار تصویر نادر داوودی اعلام کرد این مصدومیت به همان لگد معروف برمی گردد.

 


دایی در توضیح خود نوشته: ین سومین باری است که از همان ناحیه مورد عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر شرایط مناسبی دارد.


برای این مرد شناخته شده و بین المللی فوتبال ایران که اخیرا به واسطه رکوردشکنی کریستیانو رونالدو مورد توجه رسانه های جهان نیز قرار گرفته بود ، آرزوی سلامتی همیشگی داریم. با این توضیح که شاید اگر دایی در برخورد با علی حسن به صورت غریزی دست راست خود را روی سینه اش نگرفت، ممکن مصدومیتی به مراتب شدیدتر را تحمل کند. بار دیگر به این عکس دردناک نگاه کنید؛ عکسی که تعصب و فداکاری خاصی در آن موج می زند. چیزی که این روزها در فوتبال ملی به آن بیش از همیشه احتیاج داریم.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار