«دشوارتر شدن بازگشت دولت بایدن به برجام»، «بالاگرفتن تنش میان چین و تایوان»، «خطر جدایی لهستان از اتحادیه اروپا»، «تلاش بریتانیا و کشورهای خلیج برای پیمان تجارت آزاد»، «نشست سه‌جانبه آمریکا با اسرائیل و امارات»، «خاموشی کامل لبنان با قطع برق سراسری» و «برگزاری انتخابات سراسری در عراق» سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 10 October 2021

مسیر بازگشت به برجام سخت تر شد

 

به گزارش تابناک سمنان در شرایطی که محمداسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته اعلام کرد ذخایر اورانیوم با غنای ۲۰ درصد ایران از ۱۲۰ کیلوگرم عبور کرده، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سایت خبری «واشینگتن فری بیکن» گفته گام‌هایی که ایران در نقض تعهدات هسته‌ای خود بر می‌دارد، از جمله جلوگیری از دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به برخی تاسیسات اتمی، بازگشت دولت جو بایدن را به توافق هسته‌ای موسوم به برجام دشوارتر می‌کند.

 این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد دولت جو بایدن در قبال عدول ایران از تعهدات هسته‌ایش گفته است، ایران می‌گوید می‌خواهد به راه حل دیپلماتیک بازگردد اما به برداشتن گام‌هایی ادامه می‌دهد که بازگشت (به برجام) را دشوارتر کرد.

 

 

پالیتیکو هم هفته گذشته در گزارشی با اشاره به اظهارات یک دیپلمات نوشته بود، ایران در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین پایتخت اتریش وقت کشی می‌کند و همزمان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد تا ابزاری برای فشار در مذاکرات داشته باشد. پولیتیکو نوشته بود مقامات دولت ابراهیم رئیسی تاکید می‌کنند که به زودی مذاکرات احیای برجام را از سر می‌گیرند، ولی در عمل رویکرد دیگری در پیش گرفته‌اند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار